Magnezyum Eksikliği Belirtileri ve Tedavisi
15 Mayıs 2024 Çarşamba

Magnezyum Eksikliği Belirtileri ve Tedavisi

Magnezyum eksikliği, birçok sağlık problemine yol açmaktadır. İnsan vücudu için büyük önem taşıyan mineraller arasında magnezyumda bulunmaktadır. Konsantrasyon eksikliğinden tutun da kaslarda oluşabilen gerilmeler ve kaslarda kramp oluşması gibi birçok sağlık sorununun temelinde magnezyum eksikliği bulunmaktadır. Bunun nedeni hücrelerin ve metabolizma faaliyetleri için gerekli olan enerjinin bu mineral tarafından sağlanmasıdır. O zaman basit bir mantık yürütülürse gerekli enerji sağlanamayan vücut faaliyetleri tam olarak yerine getirilemeyecek ve sağlık sorunlarına neden olan aksamalar meydana gelecektir. Sağlık uzmanları bu konuyu, vücuttaki enerji dönüşümünün gerçekleşmesi için mutlaka yeterli oranda magnezyumun var olması gerektiği şeklinde belirtmektedirler. İkinci olarak da fiziksel aktiviteleri gösterebiliriz.

Gündelik magnezyum ihtiyaç durumu

İnsan vücudunun günlük magnezyum ihtiyacını belirleyen çeşitli faktörler bulunmaktadır. Madem ki metabolizma faaliyetleri için magnezyum gereklidir o zaman vücudun ihtiyaç seviyesini belirleyen en önemli faktör kişinin yaşıdır diyebiliriz. Örneğin yapılan faaliyet dokulara normalden daha fazla oksijen akışı gerektiren bir aktivite ise o zaman hücreler yeterince oksijen alamadıkları için kaslarda çabuk yorulma ve sonuç olarak da halsizlik oluşacaktır.

Magnezyum eksikliği ve dengeli beslenme

Magnezyum eksikliğine karşı genellikle magnezyum takviyeleri kullanılmaktadır. Ne düzeyde doğru bir yaklaşım olursa olsun öncelikle mutlaka bir sağlık hekimine danışılması gerekir. Çünkü düzenli olarak alınmayan magnezyum aşırı miktarda alındığı için vücutta fazla miktarda birikir bu da çeşitli aksaklıkları beraberinde getirir. Yaprakları koyu yeşil renginde olan bitkiler magnezyum açısından zengindirler. Örneğin ıspanak bu konuda verilebilecek en güzel örnektir. 100 gramlık ıspanağın tüketilmesi günlük vücut ihtiyacının %20'lik kısmını karşılamaktadır. Ispanak haricinde fasulye, yeşil mercimek, lahana, mısır ve enginar magnezyum eksikliğine karşı tüketilmesi önerilmektedir. Adı geçen minerali fazla oranda içeren meyveler ahududu, karpuz, çilek, muz, böğürtlen, greyfurt gibi meyvelerdir.

Magnezyum eksiliği için takviye alınırsa ne olur?

Sebze ve meyveler ile fazla birikme olunca vücut idrar ile fazla mineralleri vücuttan uzaklaştırabilmektedir. Ancak aynı durum doktora danışılmadan kullanılan takviyelerde geçerli değildir. Bu nedenle doktora danışılmadan vitamin ve mineral takviyesi kullanılmamalıdır. Çünkü fazla miktarda alınmış olan mineraller böbreklerin süzemeyecekleri kadar fazla olur. Bunun sonucu olarak da ishal, mide krampları ve mide bulantısı meydana gelir.

Magnezyum Eksikliği Yorumları

İlk yorumu siz yapmak istermisiniz?

Yorum Yap

şifre

Çok Okunanlar

Magnezyum Nitrat

Magnezyum Nitrat

Gebelikte Magnezyum Eksikliği

Gebelikte Magnezyum Eksikliği

Popüler İçerikler

Editörün Seçtiği

Magnezyum Fazlalığı

Magnezyum Fazlalığı

İlginizi Çekebilir

Gebelikte Magnezyum

Gebelikte Magnezyum

Çinko Magnezyum

Çinko Magnezyum

Haber Bülteni

Popüler İçerik

Antik Mineral Magnezyum Yağı

Antik Mineral Magnezyum Yağı

Magnezyum Hangi Besinlerde Bulunur?

Magnezyum Hangi Besinlerde Bulunur?

Magnezyum Sitrat

Magnezyum Sitrat

Magnezyum Eksikliği Nelere Yol Açar?

Magnezyum Eksikliği Nelere Yol Açar?

Magnezyum Klorür

Magnezyum Klorür